10 نکته مهم در ارتباط با اعزام به خدمت مقدس سربازی

عدم حضور مشمول در روز اعزام (برابر ساعت، تاریخ و مکان تعیین شده)، به منزله غیبت محسوب شده و مشمول با سه ماه اضافه خدمت در اولین دوره یا دوره‌های بعدی اعزام به خدمت خواهد شد. 

آشنایی با قوانین نظام وظیفه برای مشمولا خدمت سربازی می‌تواند از بروز برخی مشکلات، غیبت،‌ تأخیر و ... خودداری کند. در این قسمت نکته مهم در ارتباط با اعزام به خدمت مقدس سربازی تشریح شده است.

- پس از تحول مدارک اعزام از سوی مشمول به یکی از دفاتر پلیس + 10، حداکثر بعد از 20 روز برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام در آن مشخص شده از طریق پست به آدرس مشمول ارسال خواهد شد. مشمولان می‌بایست در صورت عدم دریافت برگه اعزام در دوره زمانی ذکر شده، به اداره وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه و برگه اعزام را دریافت کنند.

- حداقل یک هفته قبل از تاریخ اعزام، برگه‌ای با عنوان «برگه اعلام محل مراجعه مشمولان» که کد مرکز آموزش در آن درج شده از طریق پست به آدرس مشمول ارسال می‌شود. مشمولان در صورت عدم دریافت این برگه می‌بایست در ساعت مقرر روز اعزام به همراه برگه اعزم به معاونت وظیفه عمومی استان مربوطه مراجعه و برگه فوق را دریافت کنند.

- تمدید و تعجیل در موعد اعزام مشمولان صرفاً برابر ضوابط و از سوی مراکز وظیفه عمومی شهرستان و یا استان محل سکونت مشمول انجام می‌شود. بنابراین مشمولان ساکن شهرستانها از مراجعه به سازمان وظیفه عمومی در تهران خودداری کنند.

- پس از تعیین کد مرکز آموزش و صدور برگه اعلام محل مراجعه مشمولان، امکان تمدید موعد اعزام (به جز در موارد خاص و معاذیر قانونی) و تغییر کد محل آموزش وجود ندارد.

- چنانچه مشمول پس از دریافت برگه اعزام و قبل از موعد اعزام، وضعیت جدیدی برای وی ایجاد شود مانند قبولی در دانشگاه یا واجد شرایط یکی از معافیت‌ها شود، می‌بایست مراتب را به وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود اعلام کند. بدیهی است هرگونه تغییر وضعیت و ثبت درخواست جدید از سوی مشمول، می‌‌بایست با اطلاع و مجوز مراکز وظیفه عمومی صورت پذیرد.

- مشمولان متقاضی خدمت در دستگاه‌های دولتی در قالب امریه، می‌بایست حداقل دو ماه قبل از موعد اعزام، درخواست خود را به سازمان یا نهاد مربوطه ارایه کنند. این دسته از مشمولان برای پیگیری درخواست خود و اطلاع از نتیجه انجام کار، صرفاً به سازمانهای درخواست کننده امریه مراجعه کرده و از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی خودداری کنند.

- مشمولان پذیرش شده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صورت مغایرت کد مرکز آموزش با کد سایر نیروهای مسلح، مراتب را از طریق سپاه استان مربوطه پیگیری کنند.

- مشمولانی که دارای سابقه خدمت قبلی هستند، برای ادامه خدمت به یگان قبلی معرفی می‌شوند. بنابراین در صورت هرگونه مغایرت باید مراتب را به وظیفه عمومی شهرستان یا استان محل سکونت خود اعلام کنند.

- عدم حضور مشمول در روز اعزام (برابر ساعت، تاریخ و مکان تعیین شده)، به منزله غیبت محسوب شده و مشمول با سه ماه اضافه خدمت در اولین دوره یا دوره‌های بعدی اعزام به خدمت خواهد شد.

- تعیین یگان خدمتی سربازان پس از اتمام دوره آموزش، به عهده نیروهای مسلح مربوطه است. بنابراین سربازان از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی برای تعیین یگان خدمتی یا جابجایی یگان خودداری کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پدرام ریاحی نژاد دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 ق.ظ

سلام خسته نباشید
امروز برگ سفید رو از پلیس +۱۰ گرفتم
تاریخ اعزام : ۹۳/۴/۱
نیرو بکار گیرنده: ستاد فرماندهی کل سپاه
مرکز آموزش: سپاه کربلا استان مازندران
محل مراجعه رو این آدرس زده استان مازندران-شهرستان ساری-میدان خزر-کمربندی شرقی-بعد از پل هوایی ولیعصر(ع)
حالا من باید به این آدرس برم یا سپاه کربلای استان مازندران که توی چالوسه؟
خواهشا جواب منو بدین؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد