8 گیگابایت اطلاعات تنها بر روی یک تراشه

توشیبا اعلام کرد تولید انبوه نسل جدید حافظه فلش NAND را با فناوری پردازش 24 نانومتری آغاز کرده است. استفاده از این فناوری باعث شده است تا توشیبا بتواند کوچکترین چیپ حافظه را با تراکم بسیار بالا بسازد؛ بطوری که این تراکم در چیپ‌های جدید به 2 بیت در هر سلول رسیده است.

این تراکم توشیبا را قادر ساخته است تا 8 گیگابایت اطلاعات را تنها در یک چیپ ذخیره کند.

توشیبا توانسته است این فناوری را با فناوری DDR همراه کند که افزایش سرعت در خواندن و نوشتن را تا 2 برابر سرعت فعلی در پی خواهد داشت.

این شرکت در تلاش است تا بتواند به تراکم بالاتری دست یابد. بنابر اعلام رسمی توشیبا تولیدات بعدی، با تراکم 3 بیت در هر سلول ساخته خواهد شد. این میزان تراکم، توشیبا را به قدرت بلامنازع عرصه حافظه‌های NAND تبدیل خواهد کرد.

این شرکت هم‌اکنون حافظه مورد نیاز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و دوربین‌های دیجیتال را تأمین می‌کند. بسیاری از این محصولات توانایی ذخیره و پخش فیلم‌های HD را دارا می‌باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
MyTheme پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:32 ب.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد